Kimske's keuken

Een goed afscheid helpt je verder?

Geachte,

Op 12 januari 2008 is mijn moeder onverwacht overleden en op 17 januari vond bij Daelwijck de crematieplechtigheid plaats. Dit is allemaal volledig naar wens verlopen en het leek erop dat jullie de slogan ‘Een goed afscheid helpt je verder’ volledig onderschrijven. Dit bleek ook toen ik in januari 2014 telefonisch contact opnam of het mogelijk was mijn moeder uit te strooien op jullie terrein. Er werd een afspraak gemaakt voor de 21ste januari dit jaar. Wederom verliep alles volledig naar wens. Wederom was het een goed afscheid en dit hielp mij inderdaad verder.

Dat dit van de wal in de sloot was, kon ik toen nog niet bedenken. Wat bleek nou? Aan het uitstrooien zijn wederom kosten verbonden, dit is mij aan de telefoon niet gezegd, dus ik dacht dat dit een service was, maar prima, tot zover geen klachten. Echter ontdekte ik pas dat er nog een rekening openstond, toen ik van een incassobureau een brief kreeg, waarin op nare manier werd geschreven dat ik een schuld had aan Yarden. Ik was mij van geen kwaad bewust en nu bleek ik ineens een wanbetaler. Over de rug van mijn overleden moeder nog wel! Na wat bellen bleek, dat jullie verschillende rekeningen hebben gestuurd naar een oud adres. In die zes jaar ben ik namelijk verhuisd. Jammer dat dit zo liep. Waarom niet even bellen? Mijn mobiele nummer is hetzelfde gebleven. Maar nee, er wordt uitgegaan van het kwade in de mens en ik mocht het, zo hoorde ik van jullie vriendelijke telefoniste, uitvechten met het incassobureau. Toen ik dat incassobureau aan de lijn had, werd na mijn verhaal simpelweg de telefoon op de haak gegooid. Daar sta ik dan, met mijn goed fatsoen. Nog nóóit te laat geweest met een welke betaling dan ook. En nu? Uitgerekend met zoiets als een overlijden… Ik heb maar betaald, die ruim 7 euro extra ‘administratiekosten’. Want wie wil er nu gesteggel over zo’n pietluttig bedrag? Maar geheel ten onrechte, dat wel. Dat dit zo’n naar einde heeft gekregen, doet mij intens veel verdriet. Werd er maar gezegd dat er kosten aan verbonden zijn, werd er maar gevraagd of mijn adres nog klopt.

Een goed afscheid helpt je verder….. een goede administratie uwer zijds zou mij nog verder geholpen hebben.

 

Met groet,

 

Kimske

Eén reactie